tirsdag den 3. januar 2012

2011 - året der gik

Nu hvor vi har sagt farvel til 2011 og 2012 allerede er godt i gang vil jeg, ligesom flere andre i blogland, se tilbage på året der er gået.

Året startede med en hulens masse sne og kulde i januar. Vi fik også vores lillepige at se på en 3D scanning, sikke en skøn oplevelse. Der blev købt babytøj og udstyr i lange baner og det lille værelse i lejligheden blev indrettet til børneværelse.
I slutningen af januar tog vi på romantisk miniferie i Skagen for at nyde tosomheden. Det var også omkring dette tidspunkt at vi begyndte at kigge efter et hus, og sikke mange det blev til. Meningen var, at vi bare skulle kigge lidt og se hvad der var, men pludselig greb det om sig. Så oven i fødselsforberedelse, jordemoderbesøg og "gøren klar til baby kommer" var der også lige alle husfremvisningerne og møder med banken.

I februar havde jeg på arbejde travlt med at lære en vikar op i mit arbejde, og i marts gik jeg så på barsel. Her var der travlt med at gøre det sidste klar til babyen kom, men samtidig havde vi også fundet huset, så der skulle ordnes en masse med bank, advokat og ejendomsmægler og helst inden babyen kom. Desværre trak det ud, og selvom jeg gik er par dage over tid, ja så nåede alt altså ikke at være på plads inden lillepigen kom til verden i april. Herefter gik tiden med barselsbesøg, og 10 dage efter lillepigens fødsel tog vi i sommerhus i Juelsminde med min familie.

I maj fik vi nøglerne til vores nye hus og så gik renoveringen i gang. Heldigvis var det kun "småting" såsom maling, nyt bryggers, rensning af tæpper og sådan, men det tog os alligevel det meste af sommeren. Der blev købt nye møbler og brugt en masse penge på alt muligt andet til huset.

I juni holdt vi lillepigens barnedåb i det tomme hus, og 3 dage efter flyttede vi ind. Jeg begyndte også i mødregruppe og lærte nogle andre mødre og deres børn at kende her hvor vi bor. Derudover var juni måneden hvor nogle af vores bedste venner blev gift, og sikke en fest.

I juli afleverede vi nøglerne til vores gamle lejlighed, vi arbejdede videre i huset, og følte os mere og mere hjemme. Vi havde 5 års dag, men kom ikke ud at fejre den fordi jeg var syg. Juli var også måneden hvor vores vognpark (som ellers rummer en Kia stationcar og en Volvo Amazon) blev udvidet med en Fiat 127.

August var en lidt mere stille måned med Tina Dickow koncert, loppemarkeder, hjemlig hygge og samvær med venner og familie.

I september var vi til endnu et bryllup og vi fik sat et kryds for Danmarks fremtid. Endnu engang blev der købt nye møbler og ting til vores hjem.

Oktober blev endnu engang mest brugt på samvær med venner og familie, der kom lys på loftet og vores bryggers blev langt om længe færdigt. Dette var også måneden hvor jeg forelskede mig i blogland og derfor selv gik i gang med at blogge.

I november blev der taget billeder til julekort og julegaver. Vi besøgte lillepigens kommende vuggestue, og hun var syg for første gang med feber og snot.

December startede med en tut til Århus for at besøge noget familie. Med hjem derfra fik vi en gang omgangssyge, så vi alle måtte ligge brak et par dage. Ellers blev måneden brugt på julegaveindkøb, julehygge og hvad der ellers hører til december måned. Året blev sluttet af med min fødselsdag den 28. og en stille nytårsaften hos mine forældre.

Alt i alt et dejligt og begivenhedsrigt år. Håber 2012 bliver lige så skønt som 2011 har været.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar;-)