lørdag den 28. juni 2014

Den seneste tid og noget om livet med 2 små børn

Der er lidt stille her på bloggen lige for tiden. Det er bestemt ikke fordi jeg ikke har noget på hjertet, det er blot fordi livet er fyldt med alt muligt andet på den anden side af skærmen. Når der endelig har været tid til at blogge, har jeg i stedet prioriteret at sove eller også har jeg ligget på sofaen og set Orange Is the New Black. Det har simpelthen været det eneste der har været energi til, hvilket nu har resulteret i, at der ikke er flere afsnit tilbage - jeg afventer derfor sæson 3.

Lige for tiden er jeg træt og drænet for energi. Den seneste tid med manglende søvn, krævende børn (på hver deres måde) og alt for mange planer og aftaler har sat sine spor i min krop. Min lunte er kort eller ikke-eksisterende, hvilket betyder mange time-outs til den store inde på værelset. Hun er inde i en periode lige nu hvor hun skal prøve grænser af konstant, og hvor hun overhovedet ikke hører efter hvad vi siger. Hun gør præcis hvad der passer hende, og vi er ikke altid enige i det hun gør.

I denne uge har vi været i gang med at vænne mindstepigen til at få flaske. Min mælkeproduktion er dalet lige så langsomt i de sidste 2 måneder, og da hun til sidst ikke fik nok at spise og tabte sig, må vi nu supplere med modermælkserstatning i flaske. Jeg har de sidste 14 dage forsøgt at forøge mælkeproduktionen uden held, og nu kaster jeg udmattet håndklædet i ringen. Egentlig var det ikke en svær beslutning, for hvis mindstepigen ikke får nok at spise hvis hun udelukkende ammes så skal hun ikke det. Jeg havde da ønsket at kunne amme hende fuldt ud ligesom med lillepigen, men sådan skulle det altså ikke være denne gang. Da beslutningen var taget gav det ro, både fordi jeg nu ikke længere skulle kæmpe med at få sat skub i mælkeproduktionen, men også fordi vores ellers så glade og tilfredse pige nu stiller og roligt er ved at vende tilbage igen. Jeg har jo heller ikke (endnu) måtte give afkald på amningen, nu får hun bare begge dele.

Nå, men det var faktisk slet ikke meningen at dette indlæg skulle have været så langt, men hvis du er nået hertil så tak fordi du læser med. Der kommer mere snart, det lover jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar;-)